Czwórka mieczy i psychiczna odnowa...

Odpoczynek, osiąganie stabilizacji, wyjście z problemów, spokój i potrzeba samotności...
Naszedł czas, aby zregenerować ciało umysł i duszę…  moment wyciszenia. Człowiek izoluje się od zgiełku świata, by odpocząć po trudach z jakimi musiał się zmierzyć.
Karta mówi o izolacji, spoczynku, regeneracji i powracaniu do sił.  Wszelkie sprawy odłożone są na później, ponieważ brakuje energii, zapału, aby cokolwiek rozpoczynać. Potrzeba zebrania myśli i ustalenia pewnych granic..
Czwórka mieczy jest również symbolem  takich budynków jak szkoły ,urzędy, szpitale, kościoły, biblioteki...

W pierwszych spotkaniach z kartami tarota, nie przepadałam za ta kartą, ponieważ wydawała mi się niezmiernie zimna, smutna i nudna.. Zadawałam sobie pytanie, co przeraża mnie w ciszy?  W ciszy kontemplujemy, oczekujemy na właściwy moment, racjonalizujemy, patrzymy na chłodno bez emocji na pewne sprawy,  w tej ciszy jesteśmy również sami..
Dziś ta karta jest dla mnie oznaką chwili wytchnienia, zajęcia się tylko sobą, momentem kiedy nikt mnie niczym nie pokoi i mam czas aby poczytać książkę.  Jest wiele talii, w których czwórka mieczy przedstawia również  osoby nam towarzyszące, chociaż tak na dobra sprawę, wcale ich nie zauważamy.

Czwórka najczęściej pojawia się w rozkładach, kiedy potrzebujemy spokoju, albo jesteśmy zmęczeni zmaganiami. Pokazuje konieczność zrelaksowania się, psychicznego odpoczynku, zawieszenia „broni” i działania. Po prostu odprężenia… Nie pora na podejmowanie decyzji.. Prześpij się z problemem , o świcie możesz mieć inne spojrzenie..
W sprawach uczuciowych niestety jest kartą emocjonalnej izolacji, zmęczenia, często również separacji.

Zapamiętałam tę kartę w pewnym rozkładzie dla osoby szukającej pracy. Problemem w znalezieniu pracy była właśnie 4 mieczy. Zapytałam, czy osoba ta ma problemy zdrowotne i czy szuka pracy poprzez urzędy? Okazało się, że od dawna nie jest aktywna zawodowo, zgłosiła się do urzędu pracy i oczekuje na szkolenie, które ma niedługo rozpocząć.  Oczekiwanie stało się dla niej męczące.  Zaczęła powoli rezygnować i liczyć na zmianę swojego położenia zawodowego. Bała się, że pozostanie bez pracy.

Lecznicza moc medytacji .
"Medytacja wiedzie do mądrości; brak medytacji pozostawia ignorancję. Bądź świadom tego, co prowadzi cię naprzód, a co wstrzymuje."   Budda Siakjamuni
W kolejnym wpisie Piątka mieczy i nieprzyjemna konfrontacja...

Etykiety: ,