Rozkład - Krzyż Celtycki

By | 08:37 8 comments
To co oznaczają poszczególne karty w tym rozkładzie jest bardzo istotne, dla odczytania przyczyn i możliwej przyszłości danej sytuacji. Powiązania między kartami są również bardzo istotne, pozwalają na prawidłową interpretację rozłożonych kart. Zachęcam do analizy jaki wzajemny wpływ wywierają na siebie poszczególne karty .
Karta 1 opisuje: Główny problem, okoliczności, sytuację obecną lub główny cel. Obrazuje również stan emocjonalny i psychiczny, główne wpływy.
Karta 2 opisuje - co powoduje pogłębienie problemu, wpływy pogłębiające problem lub łagodzące, a także osoby zaangażowane.
Karta 3 opisuje - powód danej sytuacji, podstawowe impulsy, dążenia i pragnienia, które nie są uświadomione, opowiada dlaczego tak jest.
Karta 4 opisuje - sytuacje z przeszłości, które wpływają na obecną sytuację. Pokazuje wydarzenia,okazje, które tracą już na znaczeniu. Zakończone sprawy.
Karta 5 opisuje - Twoją postawę i obecne przekonania, cel do jakiego dążysz, jakich oczekujesz efektów w związku z tą sprawą. To także karta Twojej świadomości: co myślisz, na czym się skupiasz i o co się martwisz. To jest również alternatywna przyszłość, co może zaistnieć. Wszak energia podąża za uwagą!
Karta 6 opisuje - Tradycyjnie uznawana jako ukazanie najbliższej przyszłości. To zbliżające się wpływy, wydarzenia, okazje, obawy. To czym człowiek jeszcze się zajmie w niedalekiej przyszłości.
Karta 7 opisuje - Postawę pytającego w tej sytuacji. Podejście do tematu, punkt widzenia, pozycja, stanowisko lub rola, którą akceptuje. Jak również to co chce osiągnąć, jaki ma cel i co może.
Karta 8 opisuje - reakcje i postawę środowiska fizycznego, emocjonalnego czy społecznego. To obraz sytuacji jaki widzi otoczenie (partner, rodzina, pracownicy, znajomi, pracodawca). To oczekiwania wobec Ciebie, czym powinieneś się zająć i jak to zrobić.
Karta 9 opisuje - Tradycyjnie oczekiwania pytającego lub jego obawy. Jest to jednak karta dająca więcej istotnych informacji. Zwraca uwagę na to, co powinno się wiedzieć, czego unikamy w danej sytuacji, czego nie bierzemy pod uwagę. To podpowiedź, jak najlepiej postąpić, aby osiągnąć to o czym myślimy(karta 5). Ta karta może pełnić rolę ostrzeżenia.
Karta 10 opisuje - możliwy rezultat, co może się stać, wynik lub efekt, jak zakończy się dana sytuacja. Pokazuje czy odniesiemy sukces czy nie, jak się zachować, jaką przyjmiemy postawę.






Nowszy post Starszy post Strona główna

8 komentarzy:

  1. Dzień dobry Pani Doroto!
    Gratuluję wspaniałej strony!
    Dziś w magiczne Andrzejki postawiłam Krzyż Celtycki na miłość. Oto, co Tarot mi przekazał (znaczenia,według których losowałam karty):
    1. Cesarz (sytuacja wyjściowa)
    2. Cesarzowa (okoliczności towarzyszące - przeszkody lub pomoc)
    3. 10-ka Kielichów (uświadomiona strona sprawy, cel)
    4. Król Monet (nieuświadomiona strona sprawy)
    5. Koło Fortuny (tło: to, co doprowadziło do danej sytuacji)
    6. 10-ka Buław (najbliższe perspektywy)
    7. Gwiazda (osoba pytająca i jej nastawienie do sprawy)
    8. Królowa Monet (miejsce działania, wpływ otoczenia)
    9. Arcykapłan (nadzieje i obawy związane z istotą sprawy)
    10. Świat (rezultaty i perspektywy, zakończenie).
    Czy mogłaby mi Pani pomóc w interpretacji? Dopiero zaczynam uczyć się Tarota, ale dziś Andrzejki, więc po raz pierwszy zrobiłam ten rozkład. Mam Pozłacanego Tarota Ciro Marchetti.
    Dla mnie ta wróżba jest optymistyczna (jestem po rozstaniu, a pytałam o miłość na rok).
    Mam nadzieję na odpowiedź :)
    Pozdrawiam serdecznie,
    również Dorota

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja sie pokuszé o odpowiedz,ale prosze tez Dorotké o komentarz jak to widzi lub blogowiczow,a wiec 1 i 2 to dla mnie przyczyna pytani i wplywy i tutaj zgadza sie o co pytasz o mezczyzne ,a cesarz to potrzeba mezczyzny ,u mne t taroci oznacza kndydata na méza ,poszukujesz owego;)i Cesarzowa czyli ty ;)3 czyli 10 Kielichow sygnalizuje o potrzebie zalozenia rodziny ,masz takie zyczenie do losu!4 czyli przeszlosc ,opisuje sytuacje dlaczego znajdujesz sie w tym polozeniu teraz to zwiazek zakonczony z mezczyzná i byl to ktos majetny na dobrym stanowisku,byc mzoe ktos z pracy Twojej ,ktos kto liczy i skupia sie na tym bardzije niz an uczuciach,5 to Kolo fortuny ,a wiec przeznaczenie ,wierzysz w nie i optymistycznie ,cierpliwie czekasz co da los;)t wlasnie ono tez spowodowalo sytuacje w ktorej sie znajdujesz,6 tutaj mam troche problem z interpretacjá,najblizsze perspektywy to samotnosc i walka z nia ,bedziesz szukac wyjscia z tej sytaucji ,przygnieciona codziennosciá,stracisz chwilami nadzieje,napietrzy sie troche problemow dnai codziennego i przez to bedziesz wyolbrzymiac i obarcac siebie za sinielowskie zycie,ale tylko przez chwilke.zycie towarzyskie bedzie kwitnác ,byc mzoe jakas zabawa wieksza sie szykuje ?wesele?rozgladaj sie tam za strzala Amora;)neich celuje w Ciebie i kogos;)7 Gwiazda cyzli nadzieja ,ze znajdziesz milosc ,znajdziesz rownowage w sobie po zakonczonym zwiazku!Wielki Arkan mowi ,ze powaznie podchodzis zdo milosci,ludzie postzregajá Ciejako wspanialá osboe ,godna przyjaciolke ,dojrzalá ,9Papiez hm...nie wiem co chce przekazac karta,ale byc moze masz nadzieje,ze spotkasz kogos uduchowionego ,od przeznaczenia wlasnie??ostatnia karta mowi,ze znajdziesz milosc,to najwspanilsza karta w tarocie!
      HANNA

      Usuń
    2. Droga Hanno,
      bardzo dziekuje za moja interpretacje! Bardzo duzo jest w niej prawdy! Tak, jestem po ciezkim rozstaniu z mezczyzna wplywowym i majetnym (Krol Monet). Kolo Fortuny zinterpretowalam, ze bylismy sobie przeznaczeni - to byl zwiazek rozstania i powroty. Tak mam nadzieje, ze poznam jeszcze kogos, kogo pokocham z wzajemnoscia (a nie dla samego zwiazku, bo "kandydatow" mi nie brakuje). Tak, borykam sie z codziennoscia, wspolpracowalam z poprzednim mezczyzna, bylo mi z nim lzej, teraz sama wszystko dzwigam na barkach.
      Moze ten Arcykaplan to nadzieja, ze zwiazek nowy bedzie na tyle wazny, ze dojdzie do slubu? (z poprzednim dwukrotnym narzeczonym odwolalismy slub tydzien przed...).
      Interesuje mnie twoja interpretacja 10 Bulaw - oprocz ciezkiej codziennosci - oznacza rowniez zycie towarzyskie i ew. zaproszenie na wesele?
      No i rezultat... Tez tak zinterpretowalam Swiat... Zreszta cos wisi w powietrzu, tzn. czuje, ze niedlugo moge kogos waznego spotkac. Do niedawna bylam zamknieta na milosc, teraz powoli otwieram sie i po raz pierwszy od zerwania (1,5 roku temu) mysle o ewentualnym nowym mezczyznie...
      Oby sie sprawdzilo!!!
      Jeszcze raz slicznie dziekuje i poprosze o odpowiedz a propos 10 Bulaw i zycia towarzyskiego.
      Doris

      Usuń
  2. 10 buław może oznaczać, końcówkę tego trudnego dla ciebie czasu. Co do życia towarzyskiego nie widzę w niej miejsca, ale jeśli ta karta miałaby odpowiadać na temat wydarzeń towarzyskich, to przytłaczająca ilość kontaktów, które chcesz utrzymać stają się nagle ciężarem i przytłaczającym obowiązkiem.
    10 kielichów raczej mówi o weselu i radości:)

    P.S Ja również dziękuję Hanno w swoim imieniu, za pomoc w interpretacji rozkładu Doroty.. Miło jest mieć wsparcie.. ja obecnie też te 10 buław dźwigam:)

    Pozdrawiam Was kobietki:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przesylam ogrom nadmorskiej energii dla zmagajácych sie z codziennosciá;)mieszkam niedaleko morza ,ono ma niezwyklá moc dla mnie ,wiec sie dzielé z Wami w ramach podziekowania swiatu za moje spelnione marzenie;) (bédác dzieckiem marzylam ,aby mieszkac blisko morza ,spelnilo sie ).Prosze Dorotke o pare slow na temat Papieza,teraz widze tá 10 bulaw trafniej;) zinterpretowalam ta 10 bulaw jako imprezowanie wlasnie wsrod mezczyzn,czyli liczne kontakty,Dorotka dobrze mnie poprawila ,takze Doris nie wiem ,ale byc moze na jakims wiekszym spotkaniu kogos poznasz ,czasami miesza mi sie intuicja ,wlasne mysli z poprawnym charakterem karty,czas pokaze ,ale Dorotki interpretacja jets znakomita ,widac doswiadczenie w kartach ;)Doris mialm takie odczucie ,ze ty kladác te karty dla siebie zadalas pytanie,ale mials wlasnie namysli kogos juz,wiem i napewno Dorotka to potwierdzi,ze bardzo wazne jest scharakteryzowanie pytania,jak najkonkretniej ,wtedy interpretowac jest latwiej;)trafniej;) Papiez to moze oznaka ,aby otworzyc kanal bozy i tam zaniesc nadzieje,albo moze obawiasz sie ,ze ktos nie bedzie potrafil Cie sluchac ?jak np opwiadasz ?czy masz poglady an zycie?nie wiem juz sama;)albo wlasnie ta nadzieja na malzenstwo i blogoslawienstwo! P.S PRZESLE WIECEJ TEJ ENERGII,ABY NASZA TAROCISTKA ZNALAZLA CZAS NA KOMENTARZ;) HANNA

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Hanno:D :D
      Co do interpretacji papieża w rozkładzie Doroty, to bardzo podobały mi się Twoje słowa... aby ktoś nas słuchał i miał podobne wartości..Cóż mogę dodać..Papież jak potrzeba pełnego poświęcenia się związkowi, obietnice i ślubowanie:) czyli małżeństwo.

      P.S kocham morze:))

      Usuń
  4. Droga Doroto,
    Dziękuję za odpowiedź. Przy okazji zadam kilka pytań:
    1 - Czy jest na Twojej stronie opcja, dzięki której można obserwować dane posty w dyskusji? Chętnie podłączę się do rozmów (zrobiłam już interpretację w dwóch kartach ćwiczeniowych - Rycerz Kielichów i 9-ka Mieczy), ale jakby była możliwość powiadomień w danej dyskusji lub śledzenia jej - ułatwiłoby to znacznie obserwację.
    2 - Czy możesz mi podpowiedzieć jaki rozkład mam postawić na osobę, która nagle zniknęła, tzn. według wersji oficjalnej jest chora, ale nie jestem pewna... Nie odpowiada na maile, etc, nie ma z nią kontaktu. Mieliśmy zacząć razem współpracę. Ciekawa jestem, czy to faktycznie choroba, czy ukrywanie się z jakiś powodów.
    3 - W których pozycjach kart najlepiej określić czas danego zdarzenia. Każda karta ma znaczenie czasowe, ale jak mam np. 5 kart, to która odpowiada za to, kiedy to wydarzenie będzie?
    Mam nadzieję na odpowiedzi :).
    Życzę, żeby ta 10-ka Buław przeszła w Asa Buław lub najlepiej w cztery Asy! Przy okazji - czy 10-ka Buław mówi, że za chwilę będzie lżej? Bo już doszliśmy do kresu??
    Uczę się codziennie Tarota - co dzień jedna karta. Równocześnie również ćwiczę i uczę się Tarota Osho. Bardzo ci dziękuję za tę wspaniałą stronę! Jest mi pomocna. I z radością do niej zaglądam.
    Pozdrawiam serdecznie,
    Doris :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jest możliwość subskrypcji komentarzy na samym dole pod oknem wpisu komentarza.

    Odnośnie czasu w rozkładzie np w krzyżu celtyckim ustalasz czas wydarzeń 3 miesiące, 6 miesięcy w miejscach mówiących o przyszłości...ale karty mogą pokazać sytuację, że coś wydarzy się wcześniej lub później niż określony przez Ciebie czas w rozkładzie.
    W odczycie pięciu kart musimy określić jakie karty występują, czyli arkana małe czy wielkie, jakie żywioły przeważają, trudno jest mi to przekazać pisząc, dobrze jest to przedyskutować na przykładach:)
    10- tki mówią o przesycie, nadmiarze więc powinno być już lżej..rozpoczyna się nowy cykl:)
    Trudno jest się też tych buław pozbyć, przecież sprawiają nam ( i nie tylko nam) tyle satysfakcji:)
    :D

    OdpowiedzUsuń